DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Dağıtım Kanalları Yönetimi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
LOG 519
Güz/Bahar
3
0
3
7.5
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Olgu / Vaka çalışması
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere dağıtım kanalı kavramını lojistik ve tedarik zinciri yönetimi kapsamında inceleyerek, dağıtım kanalı yapısı, yönetimi, tasarımı ve dağıtım kanalı üyeleri çerçevesinde ilgili kavramları öğretmeyi hedefler.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Dağıtım kanalları yönetimi kavramına yönelik bilgi edineceklerdir.
  • Dağıtım kanallarındaki güç ve çatışmaya dayalı problemleri anlayabilecektir.
  • Etkin dağıtım kanalı kurabileceklerdir.
  • Dağıtım kanallarının şirket karlılığına etkisini anlayacaktır.
Ders Tanımı Bu ders, dağıtım kanalı yönetimi konuları içermektedir. Ana olarak dağıtım kanalları yönetimi lojistik ve tedarik zinciri yönetimi kapsamında değerlendirilerek, dağıtım kanalının yapısı, tasarımı, tedarik zinciri yönetimine sağladığı değer, dağıtım kanalı yönetimi kararları, dağıtım kanallarında yaşanan çatışma ve güç problemlerine yönelik değerlendirmeler üzerinde durulacaktır. Ayrıca, dağıtım kanalındaki ana aktörler olan perakendeci ve toptancıların yanı sıra lojistik fonksiyonlar açısından önemli rol oynayan aktörlerin de dağıtım kanalları içerisindeki rolleri de incelenecektir.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders Planı ve Giriş
2 Dağıtım Kanallarının Yapısı ve Özellikleri Marketing channels : a management view,Bert Rosenbloom; Thomson South-Western, Australia : South Western Cengage Learning, 2013. Chapter 1-Marketing channel systems
3 Dağıtım Kanalları Stratejisinin Geliştirilmesi Marketing channels : a management view,Bert Rosenbloom; Thomson South-Western, Australia : South Western Cengage Learning, 2013. Chapter 5-Strategy in marketing channels
4 Dağıtım Ağı Tasarım Kararları Marketing channels : a management view,Bert Rosenbloom; Thomson South-Western, Australia : South Western Cengage Learning, 2013. Chapter 6-Designing marketing channels
5 Tartışma-Uygulama 1
6 Dağıtım Kanalları Tasarımı için Pazar Bölümlendirme, Hedef Pazar Seçimi ve Konumlandırma Marketing channels : a management view,Bert Rosenbloom; Thomson South-Western, Australia : South Western Cengage Learning, 2013. Chapter 8 Target markets and channel design strategy, Chapter 10 Product issues in channel management
7 Tartışma-Uygulama 2
8 Pazarlama Kanalı Teorileri İlgili makaleler
9 Dağıtım Kanallarında Güç ve Çatışma Marketing channels : a management view,Bert Rosenbloom; Thomson South-Western, Australia : South Western Cengage Learning, 2013. Chapter 4 Behavioural processes in marketing channels
10 Dağıtım Kanallarında Güç ve Çatışma Marketing channels : a management view,Bert Rosenbloom; Thomson South-Western, Australia : South Western Cengage Learning, 2013. Chapter 4 Behavioural processes in marketing channels
11 Tartışma-Uygulama 3
12 Dağıtım Lojistiğinde Yeni Trendler- Dijital Çağ Marketing channels : a management view,Bert Rosenbloom; Thomson South-Western, Australia : South Western Cengage Learning, 2013. Chapter 15 Electronic marketing channels
13 Tartışma-Uygulama 4
14 Sunumlar
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Dönemin gözden geçirilmesi
Ders Kitabı

 

Marketing channels : a management view,Bert Rosenbloom; Thomson South-Western, Australia : South Western Cengage Learning, 2013.

 

Önerilen Okumalar/Materyaller

The Handbook of Logistics and Distribution Management. 4th Edition. 2010, Edited by Alan Rushton, Phil Croucher and Peter Baker. Kogan Page, London/UK and Philadelphia/USA

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
40
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
30
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
2
70
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
3
45
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
4
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
1
20
    Toplam
213

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest